Kubki z nadrukiem w marketingu organizacji charytatywnych

Kubki z nadrukiem
Kubki z nadrukiem

Działania marketingowe są obecnie absolutnie konieczne, aby przedsiębiorstwo mogło się rozwijać i pozyskiwać nowych klientów (co dla rozwoju jest podstawą) Ważne jest też, aby firma utrzymywała przy sobie tych, którzy już z jej usług korzystają. Co również niezwykle istotne, działania promocyjne różnego typu podejmują nie tylko prywatne firmy, ale także inne instytucje, w tym także organizacje charytatywne. Wśród działań reklamowych, które one prowadzą wymienić można m. in. dystrybucję gadżetów reklamowych, czyli rozmaitych przedmiotów przyciągających uwagę ludzi atrakcyjnym wyglądem i innymi walorami. Gadżety te stosuje się szeroko także w marketingu komercyjnym. Jak w praktyce to wygląda?

Aby odpowiedzieć wyczerpująco na powyższe pytanie, należy posłużyć się jeszcze jednym przykładem, tym razem bardzo konkretnym. Do tej roli idealnie pasują kubki z nadrukiem. Są bardzo dobrą egzemplifikacją ze względu na popularność, jaką cieszą się w marketingu komercyjnym, czyli prywatnych firm. Tajemnicą owej popularności kubków jest kwestia ich cech. Zalet kubków noszących nadruki jest tak wiele, że każda instytucja czy firma chcąca się reklamować powinna co najmniej rozważyć wprowadzenie swoich kubków do obiegu.

Kubki z nadrukiem organizacji charytatywnych, jeśli chodzi o dystrybucję, są przede wszystkim rozdawane wśród przechodniów na ulicach dużych miast. Jest to metoda dystrybucji powszechnie stosowana w marketingu firm prywatnych, a jej efektywność jest podnoszona przez rozdawanie ich w miejscach, gdzie zwykle jest dużo ludzi. Bardzo łatwo takie miejsca wymienić, choć oczywiście stworzenie całej listy nie jest konieczne. Wystarczy kilka przykładów, jak choćby centra miast, centra handlowe czy okolice atrakcji turystycznych w danym mieście.

Co zyskują organizacje, o których mowa, na fakcie, że dystrybuują wśród ludzi kubki z nadrukiem? Profit ten polega przede wszystkim na tym, że omawiane gadżety są swoistą zachętą dla ludzi do poczytania o danej organizacji, jej działalności czy celach. Bo któż z nas, otrzymując od organizacji charytatywnej kubek w prezencie, nie zainteresuje się nią w ogóle? Wydaje się, że takie zainteresowanie to kwestia czasu.